Thuis afvallen en gezond worden met de Kettlebell training.

By | april 3, 2020


De Kettlebell oefeningen
De Kettlebell oefeningen

Je ziet de laatste tijd steeds meer, ook op sportscholen, dat de Kettlebell gebruikt wordt om te sporten.

Het is een methode die overgewaaid is vanuit Rusland. De militairen in Rusland gebruikten de training al lang om in conditie te komen. Omdat hij daar zo succesvol was beginnen de oefeningen met de Kettlebell de wereld te veroveren.

Je kunt nu eenvoudig thuis afvallen en gezond worden met de Kettlebell training. Je kunt daarvoor het beste gebruik maken van de volledig Kettlebell Workout methode.

Is je belangstelling gewekt en wil je meer weten, klik dan hier!

Waarom thuis afvallen en gezond worden?

Er zijn vooral veel vrouwen die wel willen sporten, maar er niet voor van huis willen of kunnen gaan.

Soms kunnen ze niet van huis om te sporten, omdat ze sportschool te duur of te ver weg vinden.

Er zijn er ook die pas een baby hebben en na de bevalling weer graag het oude figuur weer terug willen hebben.

Voor deze personen is de Kettlebell Workout bijzonder geschikt.

Dit is een zware oefening voor doorgewinterde sporters.

De effectiviteit van de Kettlebell oefeningen.

Wanneer je naar de sportschool gaat, zul je de oefeningen doen voor krachttraining of cardiotraining. Deze doe je om beurten.

Wanneer je werkt met een Kettlebell Workout training beoefen je gelijktijdig zowel de kracht- als cardio training. Daarom is deze methode zo effectief.

Het is ook een groot voordeel dat wanneer je de Kettlebell Workout besteld je de oefeningen voor je tv kunt doen. Bij de bestelling zitten ook 6 dvd’s waarop de oefeningen staan die je moet nadoen.

Je begint als beginner met dvd no 1 waarop de lichtste oefeningen staan. Na een bepaalde periode ga je de oefeningen die op dvd 2 staan nadoen, enzovoort.

Vanaf het moment dat je aan de oefeningen begint word je slanker, gezonder, fitter en energieker.

Een oefening

Voordelen van de Kettlebell Workout.

De sessies van de oefeningen duren ongeveer 25 minuten. Daarna moet je minimaal 24 uur rusten. De verbranding van je overtollig lichaamsvet zal nog minimaal 24 uur doorgaan. Zelfs als je slaapt.

Slapen is zeer belangrijk
Slapen is zeer belangrijk om af te vallen

Je mag de oefeningen maar 2 tot maximaal 3 keer per week uitvoeren. Toch zul je op die manier de hele week vet verbranden.

Een ander belangrijk voordeel is dat je je eigen tijd kunt indelen.

Ook voor wat betreft de kosten is het zeer aantrekkelijk. Je hoeft maar eenmaal zo’n Workout aan te schaffen en je kunt levenslang blijven sporten. Bij een sportschool moet je altijd contributie betalen, maar hierbij is het met een keer betalen klaar.

Je kunt dan lekker thuisblijven, je eigen tijd indelen om te sporten wanneer je dat uitkomt.

Het overtollig lichaamsvet zal daardoor verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Door de training zal ook je conditie beter worden, zodat je veel energieker zult worden.

Oefeningen

Het activeren van je groeihormonen.

Wanneer je krachtraining doet, wat bij de Kettelbell oefeningen ingebakken zit, zorgen de grote spiergroepen waaronder rug- en bovenbeenspieren voor een verhoogde productie van het groeihormoon.

Het groeihormoon zorgt voor zowel betere sportprestaties, maar vooral ook voor positieve gezondheidseffecten. Het groeihormoon stimuleert de opbouw van het spierweefsel en eiwitten.

Groeihormonen hebben nog meerdere positieve effecten zoals:

Het vermindert de kans op osteoporose. Het stimuleert de opname van calcium waardoor de botten worden verstevigd.

De groeihormonen stimuleren de vetverbranding terwijl de verbranding van de koolhydraten worden afgeremd. Daardoor zal bij sporten dit vooral in gang worden gezet.

Ook zorgt het voor een bevordering van weefsels wat belangrijk is wanneer je een wond hebt en wordt je afweersysteem verhoogd.

kettlebell oefening
Msaan en vrouw doen de Kettlebell oefeningen voor de tv

Na de 25 minuten sporten met de Kettlebell.

Wanneer je na het sporten met de Kettlebell stopt zal de vetverbranding nog minimaal 24 uur doorgaan, omdat de groeihormonen tijdens het sporten geactiveerd werden.

Het groeihormoon zal vooral zijn best doen wanneer je rust, dus slaapt.

Je moet bij het sporten met de Kettlebell ook voldoende eiwitrijk voedsel eten. De groeihormonen en het spierweefsel bestaat uit eiwitten.

De voordelen van de Kettlebell Workout zijn groot. Je wordt er niet alleen gezonder van, maar je zult ook weer snel je oude lichaamsgewicht terugkrijgen.

Ook hoef je niet de hele week door te sporten. Twee tot driemaal per week en dat voor 25 minuten per keer is voldoende. Meer word je niet aangeraden.

“Heb je de Kettlebel Workout methode in je hart gesloten? Ontdek dan door hierop te klikken alle geheimen!”

programma om af te slanken
Coaching programma

Het is de beste methode om thuis te sporten en snel goede resultaten te boeken. Zij die het gebruiken, zijn vanaf de dag dat ze begonnen laaiend enthousiast.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *