Een uur per week sporten en de hele week afvallen

By | september 28, 2019

 

Sporten met de Kettlebell

Mooi figuur door het sporten met de Kettlebell

Het klinkt te gek voor woorden, maar het bestaat.

Door tweemaal een half uur te sporten kun je eenvoudig de hele week gewicht verliezen. Het is een nieuwe methode om af te vallen.

Door gebruik te maken van de Kettlebell Workout val je een hele week af.

Je doet hierbij tweemaal (eventueel maximaal driemaal) in de week de oefeningen na die op de tv worden getoond en dan zul je een hele week overtollig lichaamsvet verbranden.

Sportscholen zijn hierop natuurlijk ook ingesprongen en proberen mensen op deze manier naar binnen te lokken. Je kunt natuurlijk beter zelf de Kettlebell Workout aanschaffen. Dan ben je veel goedkoper uit dan wanneer je twee tot driemaal in de week naar de sportschool moet gaan.

Wanneer je belangstelling hebt, klik dan hier!

Een uur per week sporten en daarna de hele week afvallen. Het klinkt bij veel mannen en vrouwen als muziek in de oren. Vooral ook, omdat je de oefeningen thuis voor de tv kunt doen.

Je hebt een eenmalige aanschaf en zodra je begint, zul je snel je streefgewicht bereiken.

Voor vrouwen die niet van huis willen of kunnen gaan om te sporten en toch willen afvallen is dit de beste methode. Wanneer je daarbij ook nog eens gezond eet, zal je snel superfit en gezond worden.

De Kettlebell totaal

De Kettlebell totaal

Overtollig lichaamsvet

Wanneer je overtollig lichaamsvet hebt, is dat gevaarlijk voor je gezondheid.

Je kunt door het overtollige lichaamsvet gemakkelijk hart en vaatziektes krijgen, maar ook een te hoge bloeddruk, diabetes type 2, kanker en nog veel meer andere aandoeningen.

Ook vinden mannen en vrouwen een strak lichaam belangrijk. Vrouwen staan in het begin wat huiverig om te werken met gewichten tijdens sportoefeningen. Toch hoeven ze daar bij het werken met een Kettlebell niet bang voor te zijn. De vrouwelijke vormen worden geaccentueerd.

Sporten is gezond en fit en slank te worden

Sporten is gezond

Wanneer mannen de Kettlebell willen gebruiken om vooral de spiermassa te laten toenemen worden de oefeningen met zware Kettlebells uitgevoerd.

Voor vrouwen is een Kettlebell van 4 tot 8 kilogram meer dan voldoende. Zwaarder moeten ze zeker niet nemen. Het is niet de bedoeling dat er blessures optreden.

Op een sportschool

Wanneer je naar een sportschool gaat, zul je oefeningen doen waarbij je of aan krachttraining doet of cardio. Dat werkt natuurlijk goed.

Het trainen met een Kettlebell is veel effectiever, omdat je daarbij zowel gelijktijdig aan kracht en cardio training doet. Je kunt door thuis voor de buis gelijktijdig aan cardio en krachttraining doen. Tijdens de intensieve training worden je groeihormonen gestimuleerd die ervoor zorgen dat je gewicht verliest.

Trainen met de Kettlebell

Trainen met de Kettlebell

Wanneer je na de 25 minuten stopt, zal de verbranding van het overtollige lichaamsvet gewoon nog minimaal 24 uur doorgaan. Het verbranden van het overtollige lichaamsvet zal zelfs doorgaan wanneer je slaapt.

Een ander belangrijk voordeel voor het trainen met de Kettlebell is dat jij je eigen tijd kunt indelen.

Waarvoor krachttraining?

Krachttraining zorgt ervoor dat je snel sterker wordt en spieren ontwikkelt. Krachttraining heeft ook veel gezondheidsvoordelen. Het verlaagt je bloeddruk, je krijgt er sterkere botten van en het verkleint de kans op diverse aandoeningen op latere leeftijd.

Krachttraining is ook geschikt om af te vallen. De ontwikkeling van je spierweefsel zorgt ervoor dat je sneller vet verliest. In rust verbranden spieren meer calorieën dan vetweefsel. Veel personen voelen zich gezonder en energieker wanneer ze op een verantwoorde manier aan krachttraining doen. Ook neemt het zelfvertrouwen in belangrijke mate toe.

Belangstelling voor de Kettlebell Workout? Klik dan hier!

Hoe werkt krachttraining?

Door een training zullen je spieren door een bepaalde trainingsimpuls beschadigen. Daarna zullen ze sterker herstellen dan ze eerder waren. Tijdens een training ontstaan er micro kleine scheurtjes in je spieren. Die moeten gerepareerd worden. Daardoor zullen ze herstellen boven het oorspronkelijke uitgangsniveau.

Daardoor krijg je dus meer spieren. Doordat eiwitten de bouwstenen van ons lichaam zijn, gebruiken veel sporters eiwithoudende drankjes. Dan zullen de beschadigingen van de spieren sneller herstellen.

Mooie vrouwelijke vormen

Mooie vrouwelijke vormen

Omdat je spieren toenemen, kun je daarna weer zwaarder trainen. Zorg wel dat je lichaam ook altijd voldoende rust krijgt na het sporten. Daarom is het trainen met een Kettlebell zo goed. Na 25 minuten hard trainen moet je minimaal 24 uur rusten. De vetverbranding zal gewoon door blijven gaan. Wanneer je echter een te lange rustperiode inlast dan zal de spiertoename weer verdwijnen.

Het is verstandig om iedere spiergroep minimaal een keer per week te trainen. Daarom is de Kettlebell Workout methode zo effectief.

Veel vrouwen zijn bang om aan krachttraining te beginnen, omdat ze niet zo gespierd willen worden als mannen. Daar hoeven vrouwen niet bang voor te zijn. Vrouwen kunnen geen ‘mannelijke‘ spieren opbouwen door het gebrek aan mannelijke hormonen. Maak je als vrouw vooral niet te druk dat je te gespierd wordt! Door je spieren als vrouw te versterken en je vetpercentage te verlagen ontwikkel je juist de mooie vrouwelijke contouren die je waarschijnlijk voor ogen hebt.

Hiervoor is cardio een stuk minder geschikt .

Thuis afvallen zonder dieet met de Kettlebell

Thuis afvallen zonder dieet met de Kettlebell

Het nut van cardiotraining

Wanneer jij je conditie wilt verbeteren en calorieën verbranden, kun je daarvoor je tijd aan cardio besteden. De oefeningen hebben een gunstig resultaat op je bloeddruk en het verminderen van de kans op hart- en vaatziekten. Ook de conditie van je hart en longen zullen erdoor verbeteren.

Wanneer je wilt afvallen, moet je ervoor zorgen dat je calorietekort niet te groot wordt.

Om aan energie te komen, moet je lichaam niet je spierweefsel aanspreken om aan de nodige energie te komen.

kettlebell oefening

Mannen en vrouw doen de Kettlebell oefeningen voor de tv

De Kettlebell Workout

Deze vorm van trainen bestaat al honderden jaren. Het is de laatste jaren populair in de Westerse landen geworden. Deze manier van trainen effectief werkt.

Het is overgewaaid vanuit Rusland. Het is dus een methode waarbij je gelijktijdig aan cardio- en krachttraining doet.

Je groeihormonen, die belangrijk zijn om af te vallen, worden optimaal gestimuleerd. Je moet daarom slechts 2 tot 3 x per week de oefeningen nadoen die op de dvd ’s worden bijgeleverd. Begin met dvd 1 en bouw dan langzaam je schema op. Ga niet als een bezetene te keer want dan zul je veel schade aan je lichaam oplopen.

Je moet doen wat er wordt voorgedaan en gebruik daarbij de juiste gewichten.

Een van de zware oefeningen

Vanaf dag 1 ga je overtollig lichaamsvet verbranden.

Overtollig lichaamsvet is gevaarlijk, omdat het veel vervelende ziektes kan veroorzaken. Doe daar wat aan!

Gebruik de Kettlebell Workout, die je maar eenmalig hoeft aan te schaffen en je kunt levenslang gezond blijven door slechts 2 tot 3 maal per week thuis te sporten waarbij je zelf kunt bepalen wanneer je dat wilt doen.

Is de belangstelling gewekt, klik dan hier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *