De Kettlebell swing

By | augustus 1, 2018
Kettlebell swing

Kettlebell swing

De Kettlebell swing is een geschikte manier om af te vallen.

Er zijn veel vrouwen die wel willen afvallen, maar er niet voor huis willen of kunnen gaan.

Wanneer je dan als vrouw op zoek bent naar goede oefeningen dan zou je moeten zoeken naar die oefeningen waarbij je houding wordt verbeterd.

Ook zou je zoeken naar oefeningen waarbij je alle negatieve effecten van het zitten kon overwinnen.

Je zou dan superoefeningen hebben die je hart zouden kunnen versterken en je helpen om ook af te vallen.

Die oefening is er. Dat is de Kettlebell oefening.

vrouwelijk lichaam door sporten

vrouwelijk lichaam door sporten

De kettlebell swing.

Dit zijn de redenen waarom het de beste oefening is geworden die de meeste mensen zouden moeten doen:

De Kettlebell swing is beter voor je rug. Mensen met rugklachten kunnen de Kettlebell swing gebruiken.

Volgens Dr. Stuart McGill dat kettlebell is schommelen een omgekeerde polariteit van posterieure afschuiving op L4 en L5.

Dit is belangrijk, omdat voor mensen met lagere rugklassen traditionele posterior-ketenoefeningen zoals deadlifts, enz. de conditie kunnen verergeren, terwijl schommelen dat niet doet.

Voor diegenen die de lagere rug willen versterken en niet in staat zijn om deze traditionele oefeningen te gebruiken, kan de schommel oefening precies het ding zijn waarnaar ze op zoek zijn.

 Kettlebell swing oefeningen zijn veiliger

Vanwege de dynamische aard van de schommel is de kans om het lichaam te overbelasten of te verwonden vrij laag.

kettlebell oefening

Man en vrouw doen de Kettlebell oefeningen voor de tv

Een goed uitgevoerde schommel is ballistisch van aard. Een schommel moet door de heupen naar voren worden gestoten en niet langzaam op zijn plaats worden geduwd.

De schommel is zo ballistisch als een staande sprong. En vanwege dat, en de lagere belastingen die daardoor nodig zijn, kan de onderrug eenvoudig niet overbelast worden zoals het zou kunnen via deadlifts of power cleans.

Tussen de lagere belastingen en de omkering van de negatieve krachten op de wervelkolom, kunnen die twee factoren alleen al de oorzaak zijn van het feit dat velen met een probleemarme rug de swing waarderen als het geheim voor de rehabilitatie van hun verwondingen.

Bovendien zorgen de lagere belastingen voor veel goede zaken. Herhalingen worden gedaan tijdens een training. Dit resulteert in een spier versoepeling.

Versnelling

De snelle versnelling van de Kettlebell via de beweging van de heupen en knieën gaat gepaard met aanzienlijke activering van spieren in zowel de achterste deel als de buikspieren.

Slingerende bewegingen

Slingerende bewegingen

De snelle contractie-relaxatiecycli van sommige spieren die in periodes van een halve seconde plaatsvinden, specifiek van inactief tot 100% activering terug tot bijna complete ontspanning, zijn ook erkend als een mechanisme voor het doorspoelen van de spieren van metabolieten.

Interessant is dat ook pijnvermindering optradt. Men nam de kettlebell-training 3 keer per week gedurende 8 weken op in een groep werknemers die veeleisend werk uitvoerden. Ze stelden het spierspoelmechanisme voor als een verklaring voor de meldingen van minder pijn, vermoeidheid en dergelijke.

Let op het verschil in hoe hard je maag werkt? En weet je wanneer je maag sterk is en je ruggengraat ingeschakeld is, beter beschermd?

Ruggengraat

Stel je voor, je ruggengraat als een vlaggenmast. Op zichzelf staand, zonder te steunen, flopt het gewoon in de wind.

Wanneer je krachtige uitademing gebruikt, in RKC-kringen bekend als krachtige ademhaling, maak je in feite een stijve muur rondom die vlaggenmast om het stugger te houden.

Als de hersenen registreren dat de wervelkolom stabiel is, kun je meer kracht creëren. In wezen is je buik gelijk aan de volumeregeling voor je kracht. Hoe meer spanning je daar creëert, hoe stijver de wervelkolom, hoe meer kracht je kunt genereren.

Een swing-workout met de Kettelebell

Het gebruik van de Valsava-manoeuvre creëert een dynamische interne druk waarvan deze de stroom van de hersen-ruggenmergvloeistof opvoert.

Sporten met de Kettlebell

Mooi figuur door het sporten met de Kettlebell

De Valsalva-manoeuvre is het sluiten van de glottis na een diepe inademing (inspiratie) terwijl gelijktijdig de uitademingsspieren maximaal aanspannen. Hierdoor neemt de intrathoracale druk (druk in de borstkas) toe en wordt de thorax (borstkas) gestabiliseerd. De Valsalva-manoeuvre wordt veelvuldig toegepast tijdens maximale, of zeer zware krachtinspanning van korte duur.

Glottis is de combinatie van de stembanden en de ruimte daartussen

De intertheçale druk neemt sterk toe als je beweging toevoegt aan de Valsava-manoeuvre.

Hersen-ruggemerg vloeistof wordt gepompt of gecontroleerd door de ademhaling die beweging veroorzaakt in het heiligbeen en schedelbeenderen. Voeg hier nu aan toe het gewicht van een Kettlebell en je versterkt al deze factoren aanzienlijk.

Het is niet opmerkelijk dat mensen zich zo goed voelen na een swing-workout.

 Aan de slag met Kettlebell Swings

Nu moet je niet zomaar op eigen houtje de Kettlebell gaan gebruiken.

De Kettlebell totaal

De Kettlebell totaal

Bestel de Kettlebell Workout zodat je verantwoord aan het werk kunt gaan. Je krijgt het totale nodige pakket thuisgestuurd.

Met de Kettlebell worden je groeihormonen extra gestimuleerd waardoor je extra zult afvallen.

Omdat je met een Kettlebell training zowel de cradio- en krachttraining gelijktijdig uitvoert, hoef je niet lang te sporten. De oefeningen duren per keer ongeveer 25 minuten.

Daarna is het verstandig om minimaal 24 uur niet te sporten. Je vetverbranding in je lichaam zal nog minimaal 24 uur doorgaan.

Met de Kettlebell hoef je dus maar 2 tot 3 x per week te sporten en dat gedurende 25 minuten per keer.

Methode

Het werken met de Kettlebell is ideaal, omdat je niet lang hoeft te sporten en je eigen tijd kunt indelen.

thuis firness programma

Thuis fitness programma

Je hoeft ook maar eenmaal de spullen aan te schaffen en je kunt vervolgens zolang als je wilt deze methode, die vanuit Rusland is overgewaaid, blijven gebruiken.

Je kunt je ook aansluiten bij een groep die op de tv-oefeningen voordoet en die je dan moet nadoen. Begin daar niet aan! Je betaalt maandelijks een contributie terwijl je met de Kettlebell maar een eenmalige aanschaf hebt.

Daarnaast heb je de reeds genoemde voordelen die je bij het aansluiten bij een groep niet hebt.

De Kettlebell Workout is overgewaaid vanuit Rusland en is razend populair aan het worden.

Je valt er vanaf dag een dat je ermee begint af door af. Omdat je het overtollige lichaamsvet gaat verbranden, zal je snel afvallen. Je zult je dan ook fitter en energieker gaan voelen.

Wanneer je als vrouw de oefeningen thuis wilt doen is een Kettlebell van 8 kilogram ruim voldoende. Neem geen zwaardere omdat je je ook niet moet forceren.

Mooie vrouwelijke vormen

Mooie vrouwelijke vormen

Door de oefeningen zal je als vrouw niet je spierbundel gaan opbouwen. Je zal geen spierbundel worden.  Met de oefeningen worden je vrouwelijke vormen geaccentueerd.

Je zult dus snel weer een mooi lichaam hebben en dat door slechts 2 tot 3 x per week 25 minuten per keer te sporten.

Wanneer je niet van huis wilt of kunt gaan  om in groepsverband, op bijvoorbeeld een sportschool, te sporten kun je ook thuis sporten om af te vallen. Door gebruik te maken van de Kettlebell Workout zal je je snel fitter, gezonder en energieker gaan voelen Je krijgt weer een mooi strak lichaam waarmee je over strand kunt lopen.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *