Met de Kettlebell Workout kun je thuis sporten

By | september 16, 2019
Oefeningen met een Kettlebell zijn zeer gezond

Kettlebell oefeningen

Wanneer je wilt afvallen kun je door gebruik te maken van de Kettlebell Workout gemakkelijk gewicht verliezen en conditie te winnen.

Je hoeft slechts 2 tot 3x per week een half uur te sporten en je zult de hele week gewicht blijven verliezen. Dat komt omdat je door de training met de Kettlebell je groeihormonen worden gestimuleerd. Zij zijn het belangrijkste in het menselijk lichaam om op een gezonde manier af te kunnen vallen.

Er zijn veel vrouwen en mannen die wel willen sporten maar er niet voor naar een sportschool willen gaan. Dat hoeft nu ook niet meer. Je kunt nu gemakkelijk thuis voor de buis sporten. Je moet alleen de oefeningen na te doen die je toegestuurd krijgt. De sessies duren slechts 25 minuten per keer.

 

Er zijn er veel die wel willen sporten, maar een sportschool te duur vinden. Het kan ook zijn dat ze niet van huis kunnen in verband met een pasgeboren baby. Willen vrouwen weer snel hun aantrekkelijke figuur terug hebben dan is dit de aangewezen methode.

Sporten met de Kettlebell

Mooi figuur door het sporten met de Kettlebell

Wanneer ze toch willen sporten om overtollig lichaamsvet op een zeer effectieve manier te verbranden kunnen ze thuis sporten door gebruik te maken van de Kettlebell Workout. Thuis sporten met de Kettlebell Workout is ideaal.

De Kettlebell Workout is overgewaaid vanuit Rusland.

Er zijn ook wel Kettlebells op een sportschool, maar je moet daarvoor dan maandelijks een bepaald bedrag betalen. Door de Kettlebell Workout thuis aan te schaffen betaal je eenmaal de aanschafprijs en daarna niets meer.

 Zijn de Kettlebell een fitnestrend?

Kettlebells zijn geen fitnesstrend, ze bestaan ​​al 100 jaar en worden door de goede resultaten gebruikt.

De Kettlebell

Een kettlebell is een solide metalen zware bal met een verspringende handgreep die net groot genoeg is om je hand er doorheen te steken.

Gewichten met handvatten werden vaak gebruikt tijdens fitnessuitdagingen voor zowel het dragen als het gooien van evenementen en er wordt aangenomen dat de Kettlebell eenvoudig van hieruit is geëvolueerd.

Later werd de Kettlebell door de Sovjet-troepen geadopteerd voor het trainen van hun soldaten en werd vervolgens uiteindelijk populair in het westen.

Vandaag kun je Kettlebells vinden in de meeste sportscholen en in alle maten en kleuren. Je kunt ze echter beter eenmaal zelf aanschaffen als je dezelfde resultaten wilt bereiken maar er maar eenmaal voor hoeft te betalen.

De aankoop van de Kettlebell Workout

programma om af te slanken

Coaching programma

Wanneer je de Kettlebell Workout aanschaft, krijg je natuurlijk de bestelde Kettlebell met daarbij de Workout. De Workout bestaat uit 6 dvd’s waarop de oefeningen staan die je moet nadoen. Er zitten ook begeleidingsgegevens bij.

Je begint met de oefeningen van dvd 1, dat zijn de eenvoudigste en die worden dan langzaam opgebouwd.

Kettlebells zijn klein en compact, zodat ze overal mee naartoe kunnen worden genomen. Je kunt je hart sneller laten kloppen alsof je net 100 meter hebt gerend zonder je voeten te bewegen. In feite heb je nooit een grote ruimte nodig. Je moet de Kettlebell kunnen zwaaien.

Wat gebeurt er tijdens de oefeningen?

Door de Kettlebell Workouts gebruik je door de meervoudige gewrichtsbewegingen meer dan 600 spieren tegelijk. Hoe meer spieren je gebruikt, hoe meer energie je nodig hebt en hoe meer vet en koolhydraten je verbrandt.

Je groeihormonen worden daardoor zo geactiveerd dat de verbranding van het overtollige lichaamsvet gewoon blijft doorgaan. Ook nadat je gestopt bent met de oefeningen en dat voor meer dan 24 uur. Ook als je slaapt.

Daarom zijn de oefeningen met de Kettlebell zo effectief. Je zult een mooi figuur krijgen.

Mooi figuur door de oefeningen met de Kettlebell

Kosten

Voor de meeste beginners is een Kettlebell en de Workout alles wat je nodig hebt om te beginnen en omdat een Kettlebell van massief metaal is, gaat het levenslang mee.

Je hebt geen speciaal schoeisel nodig, in feite oefenen veel mensen helemaal zonder schoenen, zeker thuis. Maak je geen zorgen, je laat de Kettlebell niet vallen!

Coaching programma

Kettlebell workouts zijn, wanneer de oefeningen op de juiste manier nadoet, zeer intens. De oefeningen kunnen worden gemaakt om van de ene beweging naar de andere te gaan zonder dat je gewichten hoeft te veranderen of je grip moet herschikken. De stroom van oefeningen stelt je in staat om je hartslag verhoogd te houden en de spieren constant bezig te houden.

Vanwege de intensiteit mogend e oefeningen niet langer duren dan 25 minuten.

Gewrichten

Bij correct gebruik verbetert een kettlebell zowel de stabiliteit van de gewrichten als de beweeglijkheid.

Wanneer je een kettlebell slingert, probeert het gewicht de gewrichten uit elkaar te trekken en het zijn je stabiliserende spieren die dat tegengaan.

Een sterke ontwikkeling van stabiliserende spieren zorgt ervoor dat je een sterkere basis hebt voor je grotere spieren om te werken, waardoor minder letsel en krachttoename mogelijk is.

Zeer geschikt voor sporten

Explosieve kracht is van vitaal belang bij een sport. Kettlebell training is dynamisch en omvat de absorptie en regeneratie van kracht op een explosieve manier. Met andere woorden, je moet het gewicht zeer snel afremmen en versnellen.

De spieren onder spanning tijdens de oefeningen zijn hoog, wat resulteert in een snelle spierontwikkeling door het hele lichaam.

De Kettlebell oefeningen

De Kettlebell oefeningen

Niet moeilijk om spieren te bereiken

In tegenstelling tot veel andere trainingsinstrumenten richten Kettlebells zich intensief op de achterkant van het lichaam en vooral op de billen. Omdat de billen de grootste spieren in het lichaam zijn, hebben ze enorme hoeveelheden energie nodig om te overleven, net als grote vetverbranders.

Fundamentele oefeningen zoals de Kettlebell swing zullen ook hard werken in de achterste spiergroep (spieren van hiel tot nek) waar veel spieren verblijven maar die vaak verwaarloosd worden door andere trainingstools.

Snelle cardio

Je zult verrast zijn hoe cardiovasculaire kettlebelltraining kan zijn. Alleen al door de Kettlebell-swing 30 seconden lang uit te voeren, kan het lijken alsof je 100 meter hebt sprint zonder zelfs je voeten te bewegen.

De Kettlebell oefeningen

De Kettlebell oefeningen

Als je last hebt van slechte knieën, kunnen oefeningen zoals de Kettlebell swing je een geweldige cardiovasculaire training geven zonder je knieën te beschadigen en tegelijkertijd je lichaam van top tot teen te versterken.

Door de oefeningen uit te voeren met de Kettlebell doe je aan cardio- en gewichtstraining. Daarom verbrand je ook zo gemakkelijk overtollig lichaamsvet.

De oefeningen met een Kettlebell zijn comfortabel

Kettlebells voelen prettig aan om te gebruiken. Als je de juiste Kettlebell koopt, zul je het optillen, duwen en trekken. Als je op een Kettlebell drukt, ligt het gewicht netjes op je onderarm.

Een win-win situatie

Kettlebells zijn leuk om te gebruiken. Hoe leuker iets is, hoe meer we het willen doen en dat is een win-winsituatie voor oefening. Kettlebell-training leert je spannende nieuwe vaardigheden, ongeziene oefeningen en een geweldig gevoel van prestatie als je nieuwe bewegingen onder de knie hebt.
Je lichaam zal veranderen en je zult verslaafd raken. Er zijn mensen die hun Kettlebells mee op vakantie nemen.

Richtlijn voor het gewicht

Voor vrouwen is het verstandig een Kettelbell aan te schaffen die niet zwaarder is dan 8 kilogram.

Het startgewicht voor de meeste mannen is 12 kilogram.

Je zult in een korte periode weer een strak lichaam hebben. Als vrouw moet je niet denken dat je gespierd wordt. Je vrouwelijke vormen worden geaccentueerd.

Je kunt je eigen tijd indelen wanneer je thuis voor de buis wilt sporten. Wanneer je spullen ontvangen hebt ga dan met dvd 1 aan de slag. Volg de aanwijzingen op en je zult in een korte periode slank, fit en gezond worden.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *