De Kettlebell Workout methode

By | mei 17, 2018
Sporten met de Kettlebell

Sporten met de Kettlebell

De Kettlebell Workout methode  is een manier van trainen die je thuis kunt beoefenen.

Er zijn tegenwoordig veel vrouwen die tot deze manier van trainen overgaan. Er zijn namelijk veel vrouwen die vinden dat ze te zwaar zijn. Ook mannen zijn erbij die deze vorm van sporten thuis beoefenen.

Ze willen wel afvallen maar schamen er zich vaak voor dat ze te veel vetrollen hebben om in groepsverband te trainen.

Er zijn ook veel vrouwen die wel willen sporten, maar niet van huis kunnen of willen gaan. In veel gevallen vinden ze een sportschool ook te ver weg of vinden ze deze te duur.

Voor deze groep is de Kettlebell Workout methode  ideaal.

<< Klik op deze link of op een van de afbeeldingen als je naar de beste methode wilt gaan en zonder een dieet wilt afvallen en gezond, fit en energiek te worden.>>

De Kettlebell Workout methode

Goede oefeningen met de Kettlebell

Goede oefeningen met de Kettlebell

De Kettlebell Workout methode is overgewaaid vanuit Rusland. Het worden ook wel de “Ballen van sterkte” genoemd.

De Kettlebell is een roestvaste kogel die aan de onderzijde is afgeplat met aan de andere zijde een handvat.

In Rusland heeft men met deze trainingsmethode al honderden jaren ervaring.

In eerste instantie werd deze methode van trainen alleen door topsporters gebruikt. Nu gebruiken mensen het die snel resultaat willen zien, waarbij het overtollig lichaamsvet wordt verbrand. Ze willen dus graag weer een strak lichaam.

 

De voordelen van een Kettlebell Workout methode

Om een goed resultaat te hebben moet je 2 tot 3 x per week sporten met de Kettlebell. Iedere sessie zal maximaal 25 minuten per keer duren.

Om de oefeningen te doen kun je zelf bepalen wanneer je wilt sporten.

Tijdens de oefeningen worden je groeihormonen gestimuleerd. Je groeihormonen zijn de belangrijkste hormonen in het lichaam als we willen afvallen. Doordat ze worden gestimuleerd zullen veel lichaamsvet verbranden.

Nadat je de oefeningen voor de tv hebt gedaan zal de verbranding van het overtollige lichaamsvet nog minimaal 24 uur gewoon doorgaan. Daarom val je er daadwerkelijk veel mee af.

Je hoeft geen speciale voeding te gebruiken. Nu is het altijd beter om gezond te eten dan alleen maar vette happen uit de muur.

Door het snelle resultaat dat je hebt, zullen je vrienden je complimenten geven omdat je er zo goed uitziet. Dat zal een extra stimulans zijn om door te gaan.

Soort training

Trainen met de Kettlebell

Trainen met de Kettlebell

Met een Kettlebell doe je gelijktijdig aan krachttraining en cardiotraining.

Wanneer je naar een sportschool gaat doe je of aan krachttraining of aan cardiotraining.

Nu doe je beiden gelijktijdig. Daarom is het effect zo groot. Doordat je groeihormonen worden gestimuleerd val je af. De verbranding van het overtollige lichaamsvet zal optimaal zijn bij een goede nachtrust. Ook tijdens het slapen gaat de vetverbranding gewoon door.

Toepassingen

Een Kettlebell leent zich voor vele oefeningen.

Slingerende bewegingen

Slingerende bewegingen

De Kettlebell onderscheidt zich doordat er hiermee veel meer soorten oefeningen kunnen worden gedaan dan wanneer je een gewoon gewicht gebruikt.

Tijdens de slingerende bewegingen zal het lichaam zich extra moeten inspannen om de krachten op te vangen.

Je traint met een Kettlebell niet alleen kracht en cardio maar ook balans, elasticiteit, grip, fitheid en houdingsverbetering.

Je kunt een Kettlebell gebruiken voor afslankoefeningen, revalidatie trainingen en blessurebehandelingen.

Vrouwen

Vrouwelijk figuur door het sporten

Vrouwelijk figuur door het sporten

In eerste instantie durfde zij geen gebruik te maken van de Kettlebell.

Vrouwen dachten in eerste instantie dat ze er gespierd uit zouden gaan zien. Dat was natuurlijk een verkeerde gedachte.

Vrouwen moeten geen zwaardere Kettlebell gebruiken dan 8 kilogram. Door het gebruik van de Kettlebell krijgen ze een mooier lichaam. Het zijn vooral de billen en heupen die geaccentueerd worden.

Vrouwen moeten ook geen zwaardere gaan gebruiken omdat ze zich anders kunnen forceren.

De vrouwen die de Kettlebell gebruiken om thuis voor de tv de oefeningen te doen kunnen dat doen op een moment dat het hun uitkomt. Zij zijn bijzonder enthousiast.

Groepen

Kettlebell oefeningen

Kettlebell oefeningen

Tegenwoordig zijn er ook veel reclames waarbij je je kunt aansluiten bij een groep waarbij je op vaste tijden de oefeningen kunt nadoen die op de tv worden voorgedaan.

Je moet daarvoor maandelijks een vast bedrag betalen.

Dat loopt na een verloop van een tijd behoorlijk in de papieren. Begin daar niet aan! Je kunt zelf met de Kettlebell bepalen wanneer je wilt sporten.

Door een eenmalig aanschaf van de Kettlebell Workout kun je de oefeningen levenslang blijven gebruiken.

Het is de meest geschikte manier om op een gezonde manier af te vallen.

Goede eigenschappen

Door te trainen met een Kettlebell zal je lichaam beter kunnen gaan presteren.

Je zult er snel beter uit gaan zien en meer energie krijgen. Binnen 30 dagen zal je een goed resultaat kunnen onderscheiden.

Ook krijg je door het trainen met de Kettlebell een betere grip en meer kracht en wordt je uithoudingsvermogen beter.

Je onderrug, benen en schouders worden sterker. Dat is alleen maar goed. Je zal minder snel last krijgen van je gewrichten.

Uiteraard zullen met de Kettlebell Workout ook je spieren sterker worden, waardoor je een betere lichaamshouding zal krijgen.

Voordat je met de oefeningen begint

Het is verstandig om voor de oefeningen eerst een warming-up te doen. Dat moet je in principe altijd doen voordat je gaat sporten.

Je kunt daarbij denken aan Jumping Jacks en dat gedurende 30 seconden en dat tweemaal herhalen.

Ook kun je Squats uitvoeren en dat moet je dan 10 keer doen. Deze oefeningen moet je niet herhalen.

Houd je aan de oefeningen die getoond worden. Overdrijf niet om een optimaal resultaat te behalen.

Coaching

Het coaching programma

De Kettlebell Workout is een volledig programma. Je krijgt er meerdere dvd’s bij. Wanneer je de oefeningen voor het eerst gaat doen beging je met dvd 1. Hierop staan de lichtste oefeningen die je na een verloop van een tijd kunt verzwaren.

Rust ook tijdens de periode dat je moet rusten. Alles heeft het meeste effect als je houdt aan het trainingsschema.

De oefeningen met de Kettlebell maken je explosiever en fitter. Je wordt er sterker door, omdat je spieren extra worden getraind.

Vrouwen hoeven niet bang te zijn dat ze spierbundels zullen krijgen.

Zij verbeteren alleen de vormen van het zo bekende vrouwelijke lichaam.

Vrouwen die op voorhand sterker, fitter en betere houding willen krijgen met een aantrekkelijk lichaam is de Kettlebell een geweldig middel om mee te trainen.

Je pakt niet alleen je overgewicht aan, maar je krijgt een strakker en aantrekkelijker lichaam. Je lichaamshouding zal ook verbeteren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *