De prima Kettlebell methode

By | juli 26, 2018
Oefeningen met een Kettlebell

Oefeningen met een Kettlebell

De Kettlebell methode is voor veel vrouwen en mannen de beste methode om thuis gezond af te vallen, fit en slank te worden.

Er zijn veel vrouwen en ook wel mannen die wel willen sporten om af te vallen, maar niet te veel en er niet voor van huis willen gaan.

Er zijn best veel vrouwen die niet van huis kunnen gaan of een sportschool te duur vinden. Ook op een sportschool zie je tegenwoordig de Kettlebell methode. Op een sportschool zal je dus contributie moeten betalen, terwijl je de oefeningen thuis kunt doen door een eenmalige aanschaf.

Voor deze vrouwen en mannen is het mogelijk om thuis voor de tv te sporten door gebruik te maken van de Kettlebell Workoutmethode.

De prima Kettlebell methode voor het verbranden van overtollig lichaamsvet

Het is belangrijk om het overtollige buikvet aan te gaan pakken. Het overtollige buikvet kan gevaarlijke ziektes veroorzaken zoals hart- en vaatziekten maar ook een verhoogde bloeddruk, diabetes type 2, kanker, gewrichtsklachten en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ook kunnen je organen in het vet komen te liggen, waardoor ze hun werk veel minder kunnen doen.

vrouwelijk lichaam door sporten

vrouwelijk lichaam door sporten

Voor deze groep is er dus de Kettlebell Workout methode. Wanneer je deze bestelt krijg je een aantal dvd’s, de Kettlebell en een programmaboekje.  Je begint zodra je alles thuis hebt ontvangen met dvd 1 waarop de eenvoudigste oefeningen staan. Het omvat instructies voor elementaire kettlebell-bewegingen, evenals trainingen waarbij verschillende kettlebell-combinaties worden gebruikt.

Loop naar een sportschool en je zult waarschijnlijk een aantal kettlebells zien, misschien in een hoek naast andere vreemd uitziende apparatuur zoals BOSU’s, gevechtstouwen en medicijnballen.

De oefeningen

Als je kijkt naar iemand die een kettlebell gebruikt, heb je ze waarschijnlijk op en neer zien slingeren, misschien vroeg je je af waarom ze zoiets zouden doen. Wat is het voordeel van een gewicht zwaaien dat lijkt op, nou ja, een kanonskogel met handvat die aan de andere zijde afgeplat is?

Oefenen met de Kettlebell

Oefenen met de Kettlebell

Er zijn veel voordelen aan kettlebell-training en een van de belangrijkste hiervan is: Veel kettlebell-oefeningen zijn dynamisch, vaak ballistisch, wat betekent dat ze snel liften, in plaats van de trage en gecontroleerde krachttraining die de meesten van ons gewend zijn.

Met dit soort oefeningen wordt je hartslag op een geheel andere manier bereikt dan bij cardio. Niet alleen dat, deze bewegingen dagen bijna elke spier in uw lichaam uit. Sterker nog, kettlebell training is zo anders dan de meesten andere oefeningen die je gewend bent. Het kan eigenlijk best leuk zijn.

Hoewel er een leercurve is met kettlebell-training, kan iedereen het doen, zelfs beginners. Als je dezelfde trainingen hebt gedaan, kan kettlebell training je oefeningsroutine nieuw leven inblazen. Lees wat je moet weten over kettlebell training. Je wordt via de dvd’s begeleid als je het thuis voor de buis doet en wanneer je de oefeningen van dvd 1 onder de knie hebt, kun je dvd 2 gebruiken.

Wat is Kettlebell Training?

De Kettlebell

De Kettlebell

Kettlebells zijn gietijzeren gewichten variërend van 4 kilogram tot meer dan …., de vorm van een bal hebben met een handvat voor gemakkelijk aangrijpen.

De Kettlebell is ontstaan ​​in Rusland en was decennia geleden populair in de Verenigde Staten, maar heeft de laatste paar jaar een opleving gekend met een hoop lessen, video’s en boeken. De reden? Kettlebells bieden een ander soort training met behulp van dynamische bewegingen gericht op bijna elk aspect van fitness – uithoudingsvermogen, kracht, balans, behendigheid en cardio uithoudingsvermogen. Mensen houden ervan omdat het een uitdaging is, efficiënt en je hebt maar één apparaat nodig.

Het idee is om de kettlebell in één of beide handen te houden en een verscheidenheid aan oefeningen door te nemen, zoals de twee armzwaai, de grissen, de geladen carry en de hoge trekkracht.

Bij sommige bewegingen verander je het gewicht van hand tot hand als het gewicht omhoog zwaait of als je zijwaarts beweegt. Hierdoor moet je het lichaam stabiliseren en de kern op een geheel nieuwe manier betrekken.

Andere bewegingen vereisen kracht van de benen en heupen om het gewicht te verplaatsen, waardoor je geïntegreerde bewegingen van het hele lichaam krijgt die vaak ontbreken bij andere soorten training.

Kettlebells

Kettlebell oefeningen

Kettlebell oefeningen

Je vraagt ​​je misschien af, is het een kettlebell net als een halter? In sommige opzichten zijn ze hetzelfde, maar wat de Kettlebell anders maakt, is hoe deze gevormd is. Het lijkt misschien op een gewoon gewicht, maar de u-vormige handgreep verandert eigenlijk hoe het gewicht met uw lichaam werkt.

Met een halter ligt het zwaartepunt in je hand, maar met de kettlebel ligt het zwaartepunt buiten je hand, wat betekent dat het kan veranderen afhankelijk van hoe je het vasthoudt en verplaatst.

Het moment van vele kettlebell-bewegingen creëert centrifugale kracht en richt meer aandacht op de spieren die worden gebruikt voor vertraging en stabilisatie. Dit type multi-directionele beweging bootst bewegingen in het echte leven na. Hierbij kun je denken aan ,  het slingeren van een koffer om het bijvoorbeeld in een container te plaatsen.

Halters zijn geweldig voor het opbouwen van spieren en kracht met langzame, gecontroleerde bewegingen De kettlebell training het hele lichaam omvat en zich richt op uithoudingsvermogen, kracht en dynamische bewegingen. Het stimuleert je groeihormomen die zorgen dat je afvalt ook nadat je gestopt bent met de Kettlebell training. Het afvallen gaat dan altijd nog minimaal 24 uur gewoon door.

De voordelen van Kettlebell Training

Bijna elke sporter kan profiteren van Kettlebell training. In feite heeft de American Council on Exercise een onderzoek laten uitvoeren om uit te zoeken hoe effectief Kettlebell training is.

Na 8 weken oefeningen met kettlebell zagen onderzoekers aanzienlijke verbetering in uithoudingsvermogen, balans en kernkracht. De grootste verbetering was in de kern, waar kracht maar liefst 70 procent groeide. Ook was het lichaamsgewicht aanzienlijk afgenomen. Het overtollige lichaamsvet was praktisch verdwenen.

Andere voordelen zijn:

Verbeterde coördinatie en wendbaarheid. Je wordt efficiënter bij andere soorten oefeningen.

Betere houding en uitlijning – Veel oefeningen werken de houdingsspieren op een functionele manier.

Het is tijdbesparend – Je traint meerdere fitnesscomponenten in dezelfde sessie, inclusief cardio, kracht, balans, stabiliteit, kracht en uithoudingsvermogen

De oefeningen zijn functioneel en belastend, wat de botdichtheid verhoogt en het lichaam sterk houdt voor dagelijkse taken.

Een zware oefening

Een zware oefening

Verbeterde krachtontwikkeling en uithoudingsvermogen, wat geweldig is voor een verscheidenheid aan sporten.

Het kan atleten helpen beschermen tegen blessures – Veel blessures gebeuren wanneer je snel beweegt en tot stilstand moet komen. Kettlebell-oefeningen trainen het lichaam in excentrische vertraging, wat zich kan vertalen naar een gezonder, sterker lichaam op het veld.

Verbeterde rugpijn – Omdat de onderrug wordt geactiveerd tijdens schommelingen, verbetert dit feitelijk het functioneren en de gezondheid van de onderrug.

Eenvoud – de oefeningen zijn eenvoudig, de trainingen zijn eenvoudig en je hebt slechts één apparaat nodig, hoewel u verschillende gewichten kunt gebruiken.

Voedsel

In principe kun je tijdens het sporten met een Kettlebell gewoon blijven eten om af te vallen. Door slechts 2 tot 3 x per week 25 minuten te trainen blijf je de hele week overtollig lichaamsvet verbranden. Je valt dus enorm veel af ook tijdens je slaap. Omdat je groeihormonen met de oefeningen extra worden gestimuleerd zal je extra blijven afvallen.

Coaching

Het coaching programma, het totale pakket voor thuis

Door het afvallen word je dus gezonder, fitter en energieker. Het is momenteel een van de populairste methoden om door weinig te sporten toch veel lichaamsvet te verbranden.

Wil je gezond en fit worden en er niet voor van huis gaan en niet te veel sporten is dit de meest ideale methode.

Wanneer je dus thuis voor de buis wilt sporten om af te vallen is de Kettlebell Workout de beste methode die er is. Door slechts 2 tot 3 x per week 25 minuten te sporten zal je gegarandeerd afvallen.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *