Thuis cardio- en krachttraining met de kettlebell en afvallen

By | maart 27, 2019

 

De Kettlebell oefeningen

De Kettlebell oefeningen

Wanneer je als vrouw of man thuis wilt afvallen en niet veel tijd hebt, is het trainen met de Kettlebell een uitkomst. Je kunt dan thuis cardio -en krachttraining met de kettlebell en afvallen . Het is de perfecte manier om beide vormen van training gelijktijdig te doen. Het is een zware korte training die zeer effectief werkt.

Als je de kettlebell workout aanschaft, hoef je niet meer de deur uit om een volledige lichaamstraining te kunnen doen. Je moet er wel de ruimte voor vrijmaken in je kamer. Je moet ervoor zorgen dat je niet heel je kamer kort en klein slaat met de gewichten.

Gebruik gewichten die niet te zwaar zijn. Voor een vrouw is 8 kilogram voldoende en voor de man 12 kilogram.

De kettlebell

Thuis cardio- en krachttraining met de kettlebell en vallen

De kettlebell is met recht de nieuwste fitnesshype. Het trainen met de zware ballen is zeer effectief. De kettlebell is een soort afgeplatte kanonskogel met een handvat om vast te houden.

Er zijn veel vrouwen en mannen die niet van huis willen gaan om te sporten. Er zijn veel vrouwen die niet van huis kunnen gaan, omdat ze onlangs een baby hebben gehad. Veel vrouwen schamen zich voor het figuur dat ze hebben. Dan is het trainen met de kettlebell thuis de oplossing. Je hoeft slechts 2 tot maximaal 3 maal per week te trainen en dat voor 25 minuten per keer.

Tijdens de intensieve training worden je groeihormonen gestimuleerd die ervoor zorgen dat je gewicht verliest. Wanneer je na de 25 minuten stopt zal de verbranding van het overtollige lichaamsvet gewoon nog minimaal 24 uur doorgaan. Het verbranden van het overtollige lichaamsvet zal zelfs doorgaan wanneer je slaapt.

Een ander belangrijk voordeel voor het trainen met de kettlebell is dat jij je eigen tijd kunt indelen.  Thuis cardio- en krachttraining met de kettlebell en afvallen is ideaal.

De Kettlebell oefeningen

De Kettlebell oefeningen

Aanschaf van de Kettlebell Workout

Door de eenmalige aanschaf van de Kettlebell Workout kun je altijd de oefeningen thuis doen wanneer het jou uitkomt. Je kunt je eigen tijd indelen.

Wanneer je de kettlebell workout aanschaft, krijg je thuis de kettlebell en 6 dvd’s waarop de oefeningen staan die je moet nadoen.

Wanneer je de spullen thuis ontvangt begin je natuurlijk met de eenvoudigste oefeningen. Dat is op dvd 1. Na een bepaalde periode kun je moeilijkere oefeningen gaan doen. Doe dat echter niet te snel.

Oefenen met de Kettlebell

Oefenen met de Kettlebell

Zodra je met de oefeningen begint, zal je calorieën gaan verbruiken of te wel overtollig lichaamsvet gaan verbranden. Dat is toch een belangrijke opgave. Door het verbranden van je overtollig lichaamsvet word je gezonder, energieker, fitter en slanker.

Zorg wel dat je de oefeningen goed nadoet. Let daarbij op je houding, zodat jij je niet forceert. Zo doe je dus thuis cardio- en krachttraining gelijktijdig met de kettlebell om af te vallen.

Je kunt ook naar een sportschool gaan om een cardiotraining te beoefenen of een krachttraining. De kettlebell training is op beide gebieden afzonderlijk iets minder effectief dan pure training op één gebied, maar dat ze als overalltraining juist veel sneller voor resultaat zorgt.

Het komt ook vooral, omdat de vetverbranding na het sporten, door de intensieve training, nog 24 uur doorgaat.

Waarvoor krachttraining?

Kettlebell oefeningen

Krachttraining zorgt ervoor dat je snel sterker wordt en spieren ontwikkelt.

Krachttraining heeft ook veel gezondheidsvoordelen. Het verlaagt je bloeddruk, je krijgt er sterkere botten van en het verkleint de kans op diverse aandoeningen op latere leeftijd.

Krachttraining is ook zeer geschikt om af te vallen. De ontwikkeling van je spierweefsel zorgt ervoor dat je sneller vet verliest. In rust verbranden spieren meer calorieën dan vetweefsel.

Veel personen voelen zich gezonder en energieker wanneer ze op een verantwoorde manier aan krachttraining doen. Ook neemt het zelfvertrouwen in belangrijke mate toe.

Hoe werkt krachttraining?

Door een training zullen je spieren door een bepaalde trainingsimpuls beschadigen. Daarna zullen ze sterker herstellen dan ze eerder waren.

Tijdens een training ontstaan er micro kleine scheurtjes in je spieren. Die moeten gerepareerd worden. Daardoor zullen ze herstellen boven het oorspronkelijke uitgangsniveau. Daardoor krijg je dus meer spieren.

Gezonde voeding

Doordat eiwitten de bouwstenen van ons lichaam zijn, gebruiken veel sporten eiwithoudende drankjes. Dan zullen de beschadigingen van de spieren sneller herstellen.

Omdat je spieren toenemen, kun je daarna weer zwaarder trainen. Zorg wel dat je lichaam ook altijd voldoende rust krijgt na het sporten. Daarom is het trainen met een ketlebell zo goed. Na 25 minuten hard trainen moet je minimaal 24 uur rusten. De vetverbranding zal gewoon door blijven gaan. Wanneer je echter een te lange rustperiode inlast dan zal de spiertoename weer verdwijnen.

Het is verstandig om iedere spiergroep minimaal een keer per week te trainen. Daarom is de kettlebell workout methode zo effectief.

Veel vrouwen zijn bang om aan krachttraining te beginnen, omdat ze niet zo gespierd willen worden als mannen. Daar hoeven vrouwen niet bang voor te zijn. Vrouwen kunnen geen ‘mannelijke’ spieren opbouwen door het gebrek aan mannelijke hormonen.

Vrouwelijk lichaam

Maak je als vrouw vooral niet te druk dat je te gespierd wordt! Door je spieren als vrouw te versterken en je vetpercentage te verlagen ontwikkel je juist de mooie vrouwelijke contouren die je waarschijnlijk voor ogen hebt. Hiervoor is cardio een stuk minder geschikt

Het nut van cardiotraining

Wanneer jij je conditie wilt verbeteren en calorieën verbranden, kun je daarvoor je tijd aan cardio besteden.

De oefeningen hebben een gunstig resultaat op je bloeddruk en het verminderen van de kans op hart- en vaatziekten. Ook de conditie van je hart en longen zullen erdoor verbeteren.

Wanneer je wilt afvallen, moet je ervoor zorgen dat je calorietekort niet te groot wordt. Om aan energie te komen, moet je lichaam niet je spierweefsel aanspreken om aan de nodige energie te komen.

De Kettlebell Workout

Sporten met de Kettlebell

Mooi figuur door het sporten met de Kettlebell

Deze vorm van trainen bestaat al honderden jaren. Toch is het de laatste jaren populair geworden, omdat deze manier van trainen zeer effectief werkt. Het is overgewaaid vanuit Rusland.

Het is een methode waarbij je gelijktijdig aan cardio- en krachttraining doet. Je groeihormonen, die zeer belangrijk zijn om af te vallen, worden optimaal gestimuleerd.

Je moet daarom slechts 2 tot 3 x per week de oefeningen nadoen die op de dvd ’s bij de bestelling worden bijgeleverd.

Begin met dvd 1 en bouw dan langzaam je schema op. Ga niet als een bezetene te keer want dan zal je veel schade aan je lichaam oplopen. Je moet doen wat er wordt voorgedaan en gebruik daarbij de juiste gewichten.

De Kettlebell totaal

De Kettlebell totaal

Vanaf dag 1 zal je overtollig lichaamsvet gaan verbranden. Overtollig lichaamsvet is gevaarlijk omdat het veel vervelende ziektes kan veroorzaken. Je kunt door het overtollige lichaamsvet hart- en vaatziektes krijgen, maar ook een verhoogde bloeddruk, kanker, diabetes type 2, reuma en ander gewrichtsklachten. Ook je organen kunnen in het vet komen te liggen.

Doe daar wat aan. Gebruik de Kettlebell Workout, die je maar eenmalig hoeft te bestellen, en je kunt levenslang gezond blijven door slechts 2 tot 3 maal per week thuis te sporten waarbij je zelf kunt bepalen wanneer je dat wilt of kunt doen.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *