Thuis sporten en gezond afvallen.

By | maart 29, 2020


De Kettlebell oefeningen
De Kettlebell oefeningen

Vooral nu in deze periode van een pandemie is het belangrijk om niet in groepsverband te gaan sporten.

Het kan ook zijn dat je normaal ook niet graag in groepsverband sport.

Wanneer je dan toch wilt sporten, kun je dat thuis voor de tv doen. Er zijn veel programma’s waarvoor je maandelijks moet betalen om aan het sportprogramma op de tv mee te kunnen doen. Trap daar niet in.

Je kunt veel beter een sportmethode zelf aanschaffen waarbij ook dvd’s worden geleverd en waarbij je gewoon de oefeningen moet nadoen die op de tv, tijdens het afdraaien van de dvd, worden getoond.

Wil je weten wat je allemaal krijgt bij een Kettlebell Workout, dan klik je hier!

Thuis sporten en gezond afvallen.

Nu kun je thuis sporten en thuis afvallen met de Kettlebell Workout methode. Er zijn maar weinig sportprogramma’s waarmee je kunt afvallen, maar dit is er een en dan ook nog de beste die er is.

Het is een methode die overgewaaid is vanuit Rusland en waarmee men al veel jaren ervaring heeft.

Op een sportschool beoefen je meestal krachttraining of cardiotraining.

Met de Kettlebell Workout methode doe je beide gelijktijdig.

De Kettlebell

De Kettlebell.

De Kettlebell is een soort afgeplatte kanonskogel waaraan een handvat is bevestigd.

De oefeningen die je moet uitvoeren beginnen hoofdzakelijk uit de beginstand waarbij de kogel op de grond staat.

Je maakt er verschillende soorten bewegingen mee.

Doordat je hiermee je overtollig lichaamsvet van het moment dat je ermee begint gaat verbranden zal je ook afvallen.

De oefeningen nemen maar 25 minuten in beslag. Nadat je stopt gaat de vetverbranding nog minimaal 24 uur door.

Je mag de oefeningen ook maar 2 tot maximaal driemaal per week uitvoeren.

Oefeningen met de Kettlebell

De vetverbranding.

Het is belangrijk dat je je overtollig lichaamsvet gaat aanpakken. Overtollig lichaamsvet veroorzaakt ziektes.

Denk daarbij aan hart- en bloedvaten, een verhoogde bloeddruk, kanker, diabetes type 2, gewrichtsklachten en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wanneer je te zwaar bent doe er dan wat aan! Wacht niet langer.

De voordelen van de Kettlebell Workout.

Het is een groot voordeel dan je de oefeningen die je met de Kettlebell moet maken kunt bepalen wanneer het je uitkomt.

Je hoeft er niet voor van huis en je kunt dus levenslang de oefeningen blijven doen.

Wanneer je als vrouw de oefeningen wilt gaan doen met de Kettlebell is het belangrijk dat je je niet forceert. Daarom moet je geen Kettlebell nemen die te zwaar is. Een Kettlebell van 4 kilogram is voor vrouwen meer dan voldoende.

Je kunt wanneer je pas een kindje hebt gehad weer snel op je goede gewicht komen door slechts 2 tot 3 x per week de oefeningen na te doen.

Je hoeft ook maar eenmaal de spullen aan te schaffen en niet maandelijks een bedrag te betalen.

Door gebruik te maken van de Kettlebell verhoog je de vetverbranding, balans, betere houding, strakkere buikspieren en een betere conditie.

Het maakt niet uit of je een beginner bent of een volleerd sportvrouw of man, vanaf dag een dat je met de oefeningen begint word je fitter en slanker.

De Kettlebell oefeningen
De Kettlebell oefeningen

Waarom zijn de Kettlebells zo effectief?

De normale dumbbells hebben aan beide zijden een gewicht. Deze zijn door een stang in het midden met elkaar verbonden. Het zwaartepunt van een dumbbell ligt hierbij in het midden van je hand.

Bij een Kettlebell is dat anders. Hierbij ligt het zwaartepunt van je hand af. Hierbij word je core stabiliteit meer aangesproken. Dat is dus een combinatie van spierbalans en spierkracht in het midden van je lichaam. Je stabiliserende spieren worden in werking gezet.

Je explosieve kracht gaat omhoog.

Het resultaat wordt groter terwijl je er minder moeite voor hoeft te doen, omdat er zoveel spieren worden aangesproken.

Je verbrandt tijdens de oefeningen van 25 minuten per keer gemakkelijk 500 kcal. Ook je conditie zal sterk toenemen en de verbranding van het overtollige vet in je lichaam gaat nog minimaal 24 uur door.

Slapen is zeer belangrijk
Slapen is zeer belangrijk om af te vallen

Dat zal ook gebeuren als je slaapt.

De zwaarte van de Kettlebell.

Heb je altijd al veel gesport kun je als vrouw een Kettlebell nemen van 8 kilogram. Heb je al lang niet meer gesport begin dan met een Kettlebell van 4 kilogram.

Ga zeker geen zwaardere gebruiken. Je moet je niet blesseren, omdat je dan heel lang niet meer zal kunnen sporten.

Voeding.

In principe hoef je je eetgewoonte niet te veranderen.

Toch is het goed dat je gezonde voedingsstoffen gebruikt.

Wanneer je dagelijks je maaltijden uit de muur haalt, weet je zeker dat je niet gezonder wordt. Ook zal je dan niet afvallen.

Ga dus op een goede manier aan de slag.

De Kettlebell totaal
De Kettlebell totaal

De aanschaf van de Kettlebell Workout methode.

Wil je thuis starten met de Kettlebell Workout dan kun je die via internet aanschaffen.

Kijk eerst goed wat je er allemaal bijkrijgt. Heb je de spullen ontvangen dan kun je starten met de oefeningen van dvd 1.

Naarmate je langer bezig bent worden de oefeningen zwaarder door een volgende dvd te gebruiken.

Wil je weten wat je allemaal krijgt om je oefeningen levenslang thuis voor de buis uit te kunnen oefenen, klik je hier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *