Thuis sporten met de Kettlebell Workout

By | maart 25, 2019
De Kettlebell oefeningen

De Kettlebell oefeningen

Er zijn best veel vrouwen en mannen die graag sporten maar er niet voor van huis willen gaan. Het kan zijn omdat ze niet graag met anderen sporten of de sportschool te duur vinden.

Wanneer ze toch willen sporten om overtollig lichaamsvet op een zeer effectieve manier te verwijderen kunne ze thuis sporten door gebruik te maken van de Kettlebell Workout. Thuis sporten met de Kettlebell Workout is ideaal.

Wanneer je de tv zou moeten geloven dan wordt er verteld dat de Kettlebell Workout methode nieuw is. Dat is echter niet het geval. Het is langzaam naar het westen vanuit Rusland overgewaaid en is nu ook hier bijzonder populair, Dat is niet voor niets.

Door gebruik te maken van de Kettlebell Workoutmethode bereik je dat je door slechts 2 tot 3 maal per 25 minuten te oefenen de hele week door lichaamsvet verbrandt.

Er zijn ook wel Kettlebells op een sportschool, maar je moet daarvoor dan maandelijks een bepaald bedrag betalen. Door de Kettlebell Workout thuis aan te schaffen betaal je eenmaal de aanschafprijs en daarna niets meer.

De Kettlebell

Een van de zware oefeningen

Kettlebells zijn geen fitnesstrend, ze bestaan ​​al 100 jaar en worden door de goede resultaten gebruikt.

Een kettlebell is een solide metalen zware bal met een verspringende handgreep die net groot genoeg is om je hand er doorheen te steken.

De oorsprong van de kettlebell is een beetje vaag, maar ze zijn honderden jaren terug te voeren. Gewichten met handvatten werden vaak gebruikt tijdens fitnessuitdagingen voor zowel het dragen als het gooien van evenementen en er wordt aangenomen dat de kettlebell eenvoudig van hieruit is geëvolueerd.

Later werd de Kettlebell door de Sovjet-troepen geadopteerd voor het trainen van hun soldaten en werd vervolgens uiteindelijk populair in het westen.

Vandaag kun je Kettlebells vinden in de meeste sportscholen en in alle vormen, maten en kleuren. Je kunt ze echter beter eenmaal zelf aanschaffen als je dezelfde resultaten wilt bereiken maar er maar eenmaal voor hoeft te betalen.

Aanschaf van de Kettlebell Workout

programma om af te slanken

Coaching programma

Wanneer je de Kettlebell Workout aanschaft, krijg je natuurlijk de bestelde Kettlebell met daarbij de Workout. De Workout bestaat uit 6 dvd’s waarop de oefeningen staan die je moet nadoen. Er zitten ook begeleidingsgegevens bij.

Je begint met de oefeningen van dvd 1, dat zijn de eenvoudigste en die worden dan langzaam opgebouwd.

Kettlebells zijn klein en compact, zodat ze overal mee naartoe kunnen worden genomen. Je kunt je hart sneller laten kloppen alsof je net 100 meter hebt gerend zonder je voeten te bewegen. In feite heb je nooit een grote ruimte nodig. Je moet de Kettlebell kunnen zwaaien.

Wat gebeurt er tijdens de oefeningen?

Door de Kettlebell Workouts gebruik je door de meervoudige gewrichtsbewegingen meer dan 600 spieren tegelijk. Hoe meer spieren je gebruikt, hoe meer energie je nodig hebt en hoe meer vet en koolhydraten je verbrandt.

Je groeihormonen worden daardoor zo geactiveerd dat de verbranding van het overtollige lichaamsvet gewoon blijft doorgaan. Ook nadat je gestopt bent met de oefeningen en dat voor meer dan 24 uur. Ook als je slaapt.

Daarom zijn de oefeningen met de Kettlebell zo effectief.

Kosten

Voor de meeste beginners is een kettlebell en de Workout alles wat je nodig hebt om te beginnen en dat kettlebell van massief metaal is, gaat je leven lang mee.

Sporten met de Kettlebell

Mooi figuur door het sporten met de Kettlebell

Je hebt geen speciaal schoeisel nodig, in feite oefenen veel mensen helemaal zonder schoenen, zeker thuis. Maak je geen zorgen, je laat de kettlebell niet vallen!

Ook door de manier waarop kettlebells worden rondgedraaid neemt het momentum feitelijk het gewicht van de kettlebell, zodat een klein gewicht een groter gewicht kan worden wanneer correct gebruikt.

Kettlebell workouts zijn, wanneer ze op de juiste manier zijn ontworpen, intens. De oefeningen kunnen worden gemaakt om van de ene beweging naar de andere te gaan zonder dat je gewichten hoeft te veranderen of je grip moet herschikken. De stroom van oefeningen stelt je in staat om je hartslag verhoogd te houden en de spieren constant bezig te houden.

Vanwege de intensiteit van de oefeningen voor het hele lichaam en de dynamische aard van kettlebells mogen goede trainingen niet langer duren dan 25 minuten.

Beter voor gewrichten

Bij correct gebruik verbetert een kettlebell zowel de stabiliteit van de gewrichten als de beweeglijkheid. Wanneer je een kettlebell slingert, probeert het gewicht de gewrichten uit elkaar te trekken en het zijn je stabiliserende spieren die de sluiting van het gewricht behouden.

Een sterke ontwikkeling van stabiliserende spieren zorgt ervoor dat je een sterkere basis hebt voor je grotere spieren om te werken, waardoor minder letsel en krachttoename mogelijk is.

Zeer geschikt voor sporten

Explosieve kracht is van vitaal belang bij een sport. Kettlebell training is dynamisch en omvat de absorptie en regeneratie van kracht op een explosieve manier. Met andere woorden, je moet het gewicht zeer snel afremmen en versnellen.

Trainen met de Kettlebell

Trainen met de Kettlebell

Mix krachtregeling met praktische en natuurlijke bewegingen en je kunt zien waarom Kettlebells geweldig zijn voor het versterken van je lichaam.

Het lichaam werft 100 ’s spieren aan om de balans van de Kettlebell te controleren en in stand te houden. De spieren onder spanning zijn hoog, wat resulteert in een snelle spierontwikkeling door het hele lichaam.

Raakt moeilijk om spieren te bereiken

In tegenstelling tot veel andere trainingsinstrumenten richten kettlebells zich intensief op de achterkant van het lichaam en vooral op de billen. Omdat de billen de grootste spieren in het lichaam zijn, hebben ze enorme hoeveelheden energie nodig om te overleven, net als grote vetverbranders.

Fundamentele oefeningen zoals de Kettlebell swing zullen ook hard werken in de achterste spiergroep (spieren van hiel tot nek) waar veel spieren verblijven maar die vaak verwaarloosd worden door andere trainingstools.

Snelle cardio

Je zult verrast zijn hoe cardiovasculaire kettlebelltraining kan zijn. Alleen al door de kettlebell-swing 30 seconden lang uit te voeren, kan het lijken alsof je 100 meter hebt sprint zonder zelfs je voeten te bewegen.

Als je last hebt van slechte knieën, kunnen oefeningen zoals de Kettlebell swing je een geweldige cardiovasculaire training geven zonder je knieën te beschadigen en tegelijkertijd je lichaam van top tot teen te versterken.

Door de oefeningen uit te voeren met de Kettlebell doe je aan cardio- en gewichtstraining. Daarom is deze methode zo effectief. Daarom verbrand je ook zo gemakkelijk overtollig lichaamsvet.

Comfortabel in gebruik

De Kettlebell

De Kettlebell

Kettlebells voelen prettig aan om te gebruiken. Als je de juiste Kettlebell koopt dan zul je het optillen, duwen en trekken een waar genoegen vinden met een Kettlebell. Als je op een Kettlebell drukt, ligt het gewicht netjes op je onderarm.

Leuk en verslavend

De meeste van allemaal, Kettlebells zijn leuk om te gebruiken. Hoe leuker iets is, hoe meer we het willen doen en dat is een win-winsituatie voor oefening. Kettlebell-training leert je spannende nieuwe vaardigheden, ongeziene oefeningen en een geweldig gevoel van prestatie als je nieuwe bewegingen onder de knie hebt.
Je lichaam zal veranderen en je zult verslaafd raken. Er zijn mensen die hun kettlebells mee op vakantie hebben genomen, gepersonaliseerd door ze te schilderen en ze zich na een paar dagen terugtrekken.

Gevaren voor beginners

Net zoals alles in het leven is er een logische ontwikkeling naar het trainen met kettlebells. Je moet eenvoudig beginnen. Dit kun je langzaam opvoeren. Dat word je precies uitgelegd wanneer je de Kettlebell Workout besteld.

Kettlebells veroorzaken een grote belasting van het lichaam en hoewel dit een van de belangrijkste redenen is waarom ze zo effectief zijn, kan dit ook de reden zijn dat je heel snel gewond kunt raken.

Sporten is gezond en fit en slank te worden

Sporten is gezond

Het is erg belangrijk dat je langzaam vooruitgang boekt bij het trainen met de Kettlebell en je spieren en pezen de tijd geeft om zich aan te passen aan de extra belasting.

Kettlebells brengen ook veel excentrische bewegingen met zich mee, wat betekent dat je een zwaar gewicht onder spanning laat zakken. Excentrische bewegingen veroorzaken meer spierpijn na je Workouts dus wees voorbereid.

Richtlijn voor het gewicht

Voor vrouwen is het verstandig een Kettelbell aan te schaffen die niet zwaarder is dan 8 kilogram.

Het startgewicht voor de meeste mannen is 12 kilogram.

De aanschaf

Wanneer je de Kettlebell Workout aanschaft zal je door de oefeningen snel overtollig lichaamsvet verliezen.

Mooie vrouwelijke vormen

Mooie vrouwelijke vormen

Je zult in een korte periode weer een strak lichaam hebben. Als vrouw moet je niet denken dat je gespierd wordt. Je vrouwelijke vormen worden geaccentueerd.

Je kunt je eigen tijd indelen wanneer je thuis voor de buis wilt sporten. Wanneer je spullen ontvangen hebt ga dan met dvd 1 aan de slag. Volg de aanwijzingen op en je zult in een korte periode slank, fit en gezond worden.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *