Thuis sporten met de Kettlebell Workout.

By | maart 30, 2020


Kettlebell oefeningen

Je wilt natuurlijk gezond en fit blijven, ook als het niet verstandig is om de deur uit te gaan.

Wat kun je dan doen om energiek en gezond te blijven.

Dan kun je tuis sporten door gebruik te maken van de Kettlebell Workout methode. Het is de meest effectieve methode die je je maar kunt bedenken om te sporten. Je kunt thuis sporten met de Kettlebell Workout.

Wil je snel nagaan wat de Kettlebell Workout methode inhoud, klik dan hier!

De Kettlebell oefeningen
De Kettlebell oefeningen

Thuis sporten met de Kettlebell Workout.

Het is verstandig om je conditie op pijl te houden. Het is ook belangrijk dat als je te zwaar bent gaat afvallen. Het afvallen bij overgewicht moet je doen om gezond te worden en te blijven. Nu zul je in de meeste gevallen niet afvallen wanneer je daarvoor gaat sporten.

Er wordt namelijk gezegd dat je door sporten weinig zult afvallen. Dat is in principe waar behalve als je traint met de Kettlebell Workout.

Heb je overgewicht dan moet je daar wat aan doen.

Een oefening

Overgewicht is gevaarlijk.

Wanneer je te veel overtollig lichaamsvet hebt, loop je het risico dat je ziektes krijgt.

Dat kunnen problemen zijn met je hart- en bloedvaten, maar ook kanker, een verhoogde bloeddruk, gewrichtsklachten, reuma, impotentie en nog veel meer.

Bij overtollig lichaamsvet kunnen zelfs je organen in het vet komen te liggen. Daardoor kunnen je organen hun werk minder doen wat natuurlijk slecht voor je gezondheid is.

Oefening

De Kettlebell Workout.

De laatste jaren is de Kettlebell Workout methode bijzonder populair geworden. Dat is niet voor niets.

De methode is overgewaaid vanuit Rusland waar men al vele jaren ervaring had met de resultaten van de oefeningen met de Kettlebell.

Wanneer je naar een sportschool gaat beoefen je of krachttraining of cardio. Door het trainen met de Kettlebell oefeningen doe je beiden gelijktijdig. Daar is deze methode zo effectief.

Wanneer je een half uur traint met de Kettelebell verbrand je gemakkelijk 500 kcal. Het grote voordeel daarna is dat, als je stopt na de 25 minuten trainen, de vetverbranding nog gewoon doorgaat.

De vetverbranding gaat dan nog minimaal 24 uur door. Zelfs als je slaapt. Daarom is deze methoden zo effectief en daardoor ook zo populair geworden.

Je groeihormonen

De oefeningen met de Kettlebell bevorderen de groei van de groeihormonen.

Slapen is zeer belangrijk
Slapen is zeer belangrijk om af te vallen

Het groeihormoon zal in je slaap pieken.

Het groeihormoon zal de spier- en de huidcellen vernieuwen en zal de energie halen uit de vetreserve van het lichaam.

Normaal zal het lichaam op het moment dat we energie nodig hebben dat halen uit de opgeslagen suikers, maar het groeihormoon dwingt het “lichaam” dat te halen uit de vetreserves. Je zult hierbij dus zelfs vet verbranden wanneer je inactief bent, dus slaapt.

Het groeihormoon zal de noodzaak verminderen van het volgen van een dieet.

Oefeningen

Het aanmaken van groeihormonen

We kunnen op een natuurlijke manier groeihormonen aanmaken. We kunnen dat op drie manieren bereiken.

Je moet voldoende slapen.

Wanneer je minimaal 6 uur onafgebroken slaapt, zal dat een verhoging geven voor de productie van het groeihormoon. De productie zal maximaal zijn wanneer je 1 uur slaapt. Ook een kort dutje overdag is goed voor de groeihormoonproductie.

De juiste manier van een training.

De belangrijkste stimulans van het groeihormoon is krachttraining. De groeihormoonproductie wordt tijdens een training bereikt als deze voldoet aan:

a. De intensiteit van de training.

Het gewicht dat je gebruikt moet voldoende zijn. Voor vrouwen die beginnen is dat 4 kilogram. Voor geoefende 8 kilogram. De Kettlebell Workout heeft hierbij de absolute voorkeur

b. Spierschade.

Wanneer je tijdens je trainingen voldoende spierschade oploopt, ontstaat er een maximale productie van de groeihormonen. Hierdoor zal het vetverlies maximaal worden.

c. Zorg ook voor voldoende variatie bij de trainingen.

Eet ’s avonds een beetje minder. 

Doe je dat niet dan is de groeihormoon productie minder.

  • Eet ‘s ochtends als een koning, ‘s middags als een prins en ‘s avonds als een knecht

Een training met de Kettlebell Workout is gemaakt voor het maximaal stimuleren van de groeihormoonproductie.

Nadat je de 25 minuten getraind hebt met de Kettlebell zal je vetverbranding nog minimaal 24 uur doorgaat. Daarom is een Kettlebell Workout de beste methode om af te vallen. Het verbranden van je vetreserve gaat nog sneller dan door het volgen van een dieet.

Gezond eten is al voldoende om af te vallen. Wil toch een dieet gaan volgen dan moet je er een nemen waarbij je lekker kunt blijven eten en nooit geen honger zal hebben.

Volg daarvoor dan het dieet:

www.receptenafslankbijbel.nl

De oefeningen met de Kettlebell.

Het voordeel is dat je de oefeningen moet nadoen die via een dvd op de tv worden getoond.

Bij de bestelling van het Kettlebell Workout pakket krijg je namelijk ook 6 dvd’s.

Je begint met de oefeningen met dvd no 1. Hierop staan de oefeningen die je als beginner moet nadoen.

De oefeningen duren maximaal 25 minuten per keer. Je mag de oefeningen om een goed resultaat te bereiken ook maar 2 tot 3 maal per week uitvoeren.

Het voordeel daarbij is wel dat je zelf je eigen tijd kunt indelen.

Wat ook een belangrijk voordeel van de Kettlebell Workout is dat je maar een keer een betaling hoeft te doen terwijl je op een sportschool maandelijks een bedrag moet betalen. Ook bij de fitnessoefeningen die op de tv worden getoond, moet je met een vaste regelmaat een bedrag betalen.

Doe dat dus nooit.

Betaal een keer voor het Workout pakket en je kunt levenslang de oefeningen voor de tv blijven doen.

De zwaarte van de Kettlebell.

Wanneer vrouwen pas met de oefeningen beginnen is een gewicht van 4 kilogram ruim voldoende. Je moet ervoor zorgen dat je geen blessures oploopt.

Wanneer je al vaker dergelijke oefeningen hebt gedaan is een maximaal gewicht van 8 kilogram haalbaar. Neem echter geen zwaardere want dat zal je niet ten goede komen.

Voor wie is de Kettlebell Workout geschikt?

Het is een ideale manier om te sporten voor vrouwen die niet van huis af kunnen of willen. Er zijn vrouwen die pas een baby hebben gekregen en die weer snel hun oude gewicht willen bereiken.

Er zijn ook veel vrouwen die niet graag in een groepsverband willen sporten of een sportschool veel te duur vinden. Weer anderen vinden dat de sportschool te ver weg is.

Voor hen is deze methode thuis zeer geschikt. Je moet bij de oefeningen er wel voor zorgen dat je houding perfect is. Doe je dat niet dan zou je spierschade op kunnen lopen.

Slank en fit door de Kettlebell Workoutmethode

Wil je dus weer je slanke figuur terug hebben, ga dan aan de slag met de Kettlebell Workout methode!

Wil je afvallen en gewoon blijven eten dan is de Kettlebell Workout methode geschikt voor je. Klik daarvoor hier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *